Ερωτηματολόγιο Χαρακτηριστικών Δυσλεξίας

by 10:41 π.μ. 0 σχόλια
 1 Γενικά
  • Εμφανίζεται ως ένα έξυπνο παιδί το οποίο δυσκολεύεται πολύ στο να διαβάσει , να γράψει ή να συλλαβίσει λέξεις.
  • Το ονομάζουμε συχνά τεμπέλη, απρόσεκτο και άτομο που δεν προσπαθεί αρκετά.
  • Συνήθως δεν θεωρούμε πως το παιδί αυτό είναι στο σχολείο τόσο ΄΄κακός΄΄ μαθητής ώστε να χρειάζεται βοήθεια για τα σχολικά μαθήματα.
  • Έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ενώ ταυτόχρονα δεν τα πάει και πολύ καλά στο σχολείο, ενώ αποδίδει πολύ καλύτερα στα προφορικά, παρά στις γραπτές δοκιμασίες
  • Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, νοιώθει συχνά αποθαρρυμένος με το να ασχοληθεί με το διάβασμα ή να προετοιμαστεί για εξετάσεις ενώ καλύπτει με πολύ εφευρετικούς τρόπους την αδυναμία του.
  • Είναι ταλαντούχο στα σπόρ, στις μηχανολογικές δραστηριότητες, στην τέχνη, στις πωλήσεις, στην αφήγηση ιστοριών, στο σχέδιο ή στην αρχιτεκτονική.
  • Χάνεται πολύ εύκολα στις σκέψεις του και δεν έχει πολύ καλή επαφή με το χρόνο.
  • Δύσκολα μπορεί να παραμείνει κάπου εστιασμένη η προσοχή του.
  • Μπορεί να μάθει καλύτερα μεσα από χειρονακτικές εργασίες, επιδείξεις, πειραματικές διαδικασίες, παρατήρηση και οπτικών βοηθημάτων.

2 Όραση, Ανάγνωση και Συλλαβισμός


  • Διαμαρτύρεται για ιλίγγους, πονοκεφάλους ή στομαχόπονους όταν διαβάζει.
  • Μπερδεύει γράμματα, αριθμούς, λέξεις, ακολουθίες ή λεκτικές επεξηγήσεις πραγμάτων.
  • Στο διάβασμα ή στο γραπτό λόγο εμφανίζει επαναλήψεις, παραλείψεις, αντικαταστήσεις, ή αναγραμματισμούς σε γράμματα, αριθμούς ή λέξεις.
  • Διαμαρτύρεται ή αισθάνεται κίνηση των γραμμάτων όταν γράφει ή αντιγράφει ένα κείμενο.
  • Δείχνει να έχει πρόβλημα με την όρασή του παρότι οι ιατρικές του εξετάσεις δεν παρουσιάζουν κάποια αντίστοιχη διάγνωση.
  • Διαβάζει πολλές φορές ένα κείμενο έχοντας πολύ μικρή κατάνόηση πάνω σε αυτό.
  • Συλλαβίζει χωρίς σταθερότητα.

3 Ακοή και Ομιλία


  • Δύσκολα μπορεί να εκφράσει λεκτικά τις σκέψεις του, μιλά με σύντομες προτάσεις, αφήνει μισοτελειωμένες τις προτάσεις του, τραυλίζει σε στρεσογόνες καταστάσεις, εκφέρει με λανθασμένο τρόπο μεγάλες λέξεις και προτάσεις.

4 Γραπτός Λόγος


  • Έχει πρόβλημα με το γράψιμο και την αντιγραφή, δυσκολεύεται να πιάσει το μολύβι του ενώ συχνά ο γραπτός του λόγος είναι μεταβλητός και δυσανάγνωστος.
  • Αδέξιος, χωρίς ικανότητα προσανατολισμού, με δυσκολία στα σπόρ με μπάλα ή στα ομαδικά σπόρ.
  • Μπορεί να είναι αμφιδέξιος και πολύ συχνά μπερδεύει το δεξιά με το αριστερα, το πάνω με το κάτω.

5 Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου


  • Έχει δυσκολία να πεί το χρόνο, ή να τον διαχειριστεί, να μάθει πληροφορίες που έχουν κάποια αλληλουχίλα μεταξύ τους, ή ακόμα και να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του.
  • Στις μαθηματικές πράξεις χρησιμοποιείλ συχνά τα δάχτυλά του, ή διάφορα τρίκ. Συχνά γνωρίζειαπαντήσεις τις οποίες δε μπορεί να αποτυπώσει στο χαρτί.
  • Μπορεί να μετρήσει αλλά έχει δυσκολία να μετρήσει αντικείμενα ή να χειριστεί χρήματα.
  • Μπορεί να εργαστεί με αριθμητική αλλά αποτυγχάνει στα προβλήματα, δε μπορεί να ανταποκριθεί στην άλγεβρα ή στα ανώτερα μαθηματικά.

6 Μνήμη


  • Έχει Άριστη μνήμη όσον αφορά γεγονότα που έχουν γίνει στο απώτερο παρελθόν και αφορούν εμπειρίες, τοποθεσίες και πρόσωπα.
  • Φτωχή μνήμη για ακολουθίες, γεγονότα και πληροφορίες που δεν προέρχονται από βιωματικές εμπειρίες.
  • Σκέφτεται πρωταρχικώς με εικόνες, συναισθήματα.

7 Συμπεριφορά, Υγεία, Ανάπτυξη και Προσωπικότητα


  • Πάρα πολύ ακατάστατος ή τακτικός σε σημείο ψυχαναγκασμού.
  • Μπορεί πολύ συχνά να είναι ο ΄΄κλόουν΄΄ ή ο ΄΄ταραχοποιός΄΄ της τάξης του ή ακόμα και να είναι πολύ ήσυχος.
  • Περνά τα εξελικτικά στάδια (ομιλία, μπουσούλισμα, περπάτημα ή και δέσιμο παπουτσιών) πολύ νωρίς η εξαιρετικά καθυστερημένα.
  • Επιρρεπής σε μολύνσεις των αυτιών, ευαίσθητος σε τροφές, πρόσθετα και χημικά προιόντα.
  • Μπορεί να κοιμάται είτε πολύ βαθιά ή πάρα πολύ ελαφριά, να παρουσιάζει νυχτερινή ενούρηση πέρα της ηλικίας του.
  • Πολύ μικρή ή εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στον πόνο.
  • Πολύ έντονη αίσθηση της δικαιοσύνης και συναισθηματικά πολύ ευαίσθητος. Προσπαθεί για την τελειότητα.
  • Τα λάθη που κάνει και τα γενικότερα συμπτώματα που έχει γίνονται δραματικά πιο έντονα όταν βρίσκεται σε σύγχιση, πίεση χρόνου, συναισθηματική πίεση ή κακή κατάσταση υγείας.


 ΠΗΓΗ

    Χριστίνα Γεωργαλλή

    Λογοθεραπεύτρια

    Γεννήθηκε το 1991 και μεγάλωσε στην Κω. Σπούδασε λογοθεραπεία στα Ιωάννινα. Ζει στην πόλη Sheffield της Αγγλίας με στόχο να πραγματοποιήσει σπουδές στην ψυχολογία και τις νευροεπιστήμες. Γράφει και στο προσωπικό blog:

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου